piątek, 25 stycznia 2013

Renault Clio III

Renault Clio III zostało zbudowane na tej samej płycie podłogowej co Renault Modus, Nissan Micra oraz Nissan Note. W stosunku do wcześniejszej generacji, która wciąż jest oferowana pod nazwą Clio Storia, auto  znacznie urosło, a także „utyło” (o 130 kg). Długość hatchbacka (3- lub 5-drzwiowego) wzrosła aż o 168 mm i osiągnęła niemal 4 m (bez 14 mm). Pojemność 288-litrowego bagażnika jest bardzo przyzwoita i można ją powiększyć do 1038 litrów poprzez złożenie kanapy. 


Produkcję tego modelu rozpoczęto w 2005 roku. W tym modelu postawiono zdecydowanie na komfort i wygodę pasażerów. Jako pierwszy model w swoim segmencie oferował kartę hands free, czujnik parkowania tyłem oraz automatyczną klimatyzację w zależności od poziomu wyposażenia. Początkowo Renault Clio występował jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Z czasem pojawił się także w odmianie kombi Grandtour. Samochód posiadał bardzo szeroką gamę silników benzynowych od 1.2 l do 2.0 L od 65 do 167 KM a także silników wysokoprężnych 1.5 dCi o mocach 68 i 86 KM

W testach zderzeniowych Euro NCAP. uzyskał  tytuł „Car of the Year 2006” – jurorzy docenili jakość jego wykonania, poziom bezpieczeństwa oraz wygląd. Pomijając komfort i względy praktyczne, niewątpliwą zaleta wszystkich wersji Clio III jest własnie atrakcyjny wygląd. Wiosną 2009 roku auto przeszło modernizację i zmieniło mocno swój design, nawiązujący do najnowszych trendów stylistycznych obowiązujących w Renault. Przód Clio upodobnił się bardzo do modelu Mégane III. 

Mimo tych zmian stylistycznych nie wprowadzono dużych zmian w wyposażeniu. W dalszym ciągu w skład wyposażenia wchodzą przednie i boczne poduszki powietrzne, immobiliser, komputer pokładowy, system ABS oraz wspomaganie kierownicy.

Na nieco lepsze wyposażenie można liczyć w odmianie Expression – w tym m.in. elektrycznie regulowane szyby przednie. Seryjną klimatyzację  mają wersje: Alizé, Rip Curl, Wind, Extreme i Dynamique.
W tym roku nastąpił przełom i doczekaliśmy się nowego uświetnionego modelu Clio IV generacji.
Auto ma trafić na rynek na przełomie października i listopada 2012.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Google+