piątek, 25 stycznia 2013

Renault Clio IV Generacji

Pojazd wystąpił pierwszy raz oficjalnie we wrześniu 2012 podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Nadwozie zaprojektowano inspirując się koncepcyjnym modelem Renault DeZir zaprezentowanym w 2010 roku. 


Wygląd nowego Renault Clio podkreśla jego sportowy charakter. Auto odbiega zupełnie od poprzednich modeli Clio. Widać, że zastosowano w nim innowacyjne rozwiązania. Cechą charakterystyczną tego modelu jest duże Logo Renault  prezentujące się na czarnej atrapie chłodnicy. Tą wyrazistą stylistykę przodu samochodu podkreślają chromowane elementy wokół reflektorów oraz świateł dziennych z diodami LED. Również wnętrze zostało na nowo zaprojektowane. Dotyczy to m.in. deski rozdzielczej, która otrzymała elektroniczny prędkościomierz zamiast tradycyjnego analogowego. Opcjonalnie występuje także system R-Link z 7-calowym wyświetlaczem, nawigacja Tom Tom oraz dostęp do internetu. 

Również powieje świeżością jeżeli chodzi o silniki benzynowe oraz wysokoprężne, które mają zapewnić lepsze osiągi oraz niższe spalanie.

Do wyboru mamy trzy silniki:
1) Trzycylindrowy silnik Energy TCe 90 o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM, który da nam 135 Nm momentu obrotowego. Auto ma palić średnio 4,3 l paliwa na 100 km i emitować 99 g CO2/km.

2) O jeden cylinder więcej, ale także 90 KM będzie miał silnik wysokoprężny Energy dCi 90 o pojemności 1,5 l. Jego maksymalny moment obrotowy to  220 Nm, a więc aż o 20 Nm więcej od obecnej generacji jednostki dCi 90. Dzięki fabrycznie montowanemu systemowi Start-Stop ma on średnio palić 3,4 l.

3) Dopiero na początku 2013 roku pojawi się zaopatrzony w 120 KM czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, które będą wyciskać 190 Nm momentu obrotowego. Silnik ten będzie współpracował z 6-biegową skrzynią biegów. Tą samą skrzynię otrzyma wersja ekologiczna z silnikiem turbodiesel i siłą 90 KM.

Auto będzie dostępne w 3 wersjach wyposażenia:  Authentique, Expression i Dynamique. Najtańsza wersja podstawowa to Authentique. W skład tej wersji wchodzą: 4 poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne), pasy bezpieczeństwa z czujnikami obecności pasażera (z przodu i tyłu), system ESC + ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU, system wspomagania ruszania pod górę HSA, kierownica z regulacją w pionie i poziomie, fotel kierowcy z regulacją wysokości, szyby przednie i lusterka boczne regulowane elektrycznie, zamiast standardowego kluczyka - karta Renault, światła dzienne z diodami LED, ogranicznik prędkości. 

Droższa wersja Expression będzie bogatsza od Expression o: system multimedialny Media Nav z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją, radioodtwarz z Bluetooth, złączem USB i jack + Bass Reflex, lakierowane pod kolor nadwozia klamki i lusterka, czarno-szarą lub czarno-czerwoną tapicerkę.

Najwyżej plasuje się wersja Dynamique: czujniki świateł i deszczu, światła przeciwmgielne, karta Renault Hands Free umożliwiająca otwarcie i zamknięcie drzwi oraz uruchomienie silnika bez konieczności wkładania jej do czytnika skórzana kierownica, szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy, 16-calowe opony ze stalowymi felgami, wykończenia stylistyczne: m.in. chromowana listwa bagażnika, ozdobne elementy wnętrza w kolorze lśniącej czerni oraz dwukolorowa deska rozdzielcza (czarno-szara, czarno-czerwona, czarno-niebieska lub czarno-brązowa).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Google+