piątek, 25 stycznia 2013

Renault Clio II

Wiosną 1998 roku pojawił się nowy model Renault Clio II. Z jednej strony nawiązywał swoją stylistyką do swojego poprzednika, z drugiej jednak strony wyczuwało się powiew świeżości i nowoczesności. Auto różniło się od poprzedniego modelu wielkością: było dłuższe, wyższe oraz szersze. Renault oferowało następującą gamę silników.


Znane już z wcześniejszego modelu 1,2 l i 1,4 l oraz stosowane w Megane silniki 1,6 l i 1,6 16V. W roku 2000 pojawiła się wersja sportowa z silnikiem 2,0 l (F4R) i mocy 169 KM Pozwalała ona rozpędzać Clio do 100 km/h w czasie 7,3 sekundy i osiągać prędkość 220 km/h. W 2001 roku pojawiła się w sprzedaży wersja z czterodrzwiowym nadwoziem typu sedan, nazywana w zależności od rynku Renault Clio Symbol, Renault Clio Sedan albo Renault Thalia.

W tym samym roku Clio II przeszło gruntowną modernizację, w wyniku której powstał model "phase 2". Zewnętrznie różnił się on całkowicie wyglądem nadwozia, tylnymi lampami, tylnym zderzakiem oraz listwami bocznymi. Wnętrze pojazdu zostało całkowicie zaprojektowane od nowa. Dodatkowo wprowadzono zmiany w zawieszeniu oraz wyposażeniu odpowiedzialnym za bezpieczeństwo bierne. ABS i nowe poduszki powietrzne kierowcy ,pasażera a także boczne były montowane w standardzie we wszystkich wersjach. Wszystkie Clio II posiadały wspomaganie układu kierowniczego w standardzie. W tym czasie wprowadzono także nowe nazewnictwo poziomów wyposażenia jak np. Authentique, Expression, Dynamique. 

Kolejna modernizacja Clio miała miejsce jesienią 2003 roku, kiedy pojawił się model "phase 3". Zakres zmian był jednak niewielki i ograniczał się głównie do kosmetyki poprawiającej nieco wygląd samochodu. Clio II dotrwało w tej postaci do roku 2005, kiedy to pojawiło się Clio III.

Clio II est w dalszym ciągu oferowany w zmodernizowanej formie ("phase 4") na niektórych rynkach(w tym w Polsce) pod nazwą Clio Storia. Na zachodzie natomiast model jest oferowany pod nazwą Clio Campus.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Google+