Wiosną
1998 roku pojawił się nowy model Renault Clio II. Z jednej strony nawiązywał
swoją stylistyką do swojego poprzednika, z
drugiej jednak strony wyczuwało się powiew świeżości i nowoczesności. Auto
różniło się od poprzedniego modelu wielkością: było dłuższe, wyższe oraz
szersze. Renault oferowało następującą gamę silników.
Znane już z wcześniejszego modelu
1,2 l i 1,4 l oraz stosowane w Megane silniki 1,6 l i 1,6 16V. W roku 2000 pojawiła się wersja
sportowa z silnikiem 2,0 l (F4R) i mocy 169 KM Pozwalała ona rozpędzać Clio do
100 km/h w czasie 7,3 sekundy i osiągać prędkość 220 km/h. W 2001 roku pojawiła się w
sprzedaży wersja z czterodrzwiowym nadwoziem typu sedan, nazywana w zależności
od rynku Renault Clio Symbol, Renault Clio Sedan albo Renault Thalia.
W tym samym roku Clio II przeszło
gruntowną modernizację, w wyniku której powstał model "phase 2".
Zewnętrznie różnił się on całkowicie wyglądem nadwozia, tylnymi lampami, tylnym
zderzakiem oraz listwami bocznymi. Wnętrze pojazdu zostało całkowicie
zaprojektowane od nowa. Dodatkowo wprowadzono zmiany w zawieszeniu oraz
wyposażeniu odpowiedzialnym za bezpieczeństwo bierne. ABS i nowe poduszki powietrzne kierowcy ,pasażera a także boczne były
montowane w standardzie we wszystkich wersjach. Wszystkie Clio II posiadały
wspomaganie układu kierowniczego w standardzie. W
tym czasie wprowadzono także nowe nazewnictwo poziomów wyposażenia jak np.
Authentique, Expression, Dynamique.
Kolejna modernizacja Clio miała
miejsce jesienią 2003 roku, kiedy pojawił się model "phase 3". Zakres
zmian był jednak niewielki i ograniczał się głównie do kosmetyki poprawiającej
nieco wygląd samochodu. Clio II dotrwało w tej postaci do roku 2005, kiedy to
pojawiło się Clio III.
Clio II est w dalszym ciągu
oferowany w zmodernizowanej formie ("phase 4") na niektórych
rynkach(w tym w Polsce) pod nazwą Clio Storia. Na zachodzie natomiast model
jest oferowany pod nazwą Clio Campus.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz