Pojazd wystąpił pierwszy raz oficjalnie we wrześniu 2012
podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Nadwozie zaprojektowano inspirując się
koncepcyjnym modelem Renault DeZir zaprezentowanym w 2010 roku.
Wygląd nowego Renault Clio podkreśla jego sportowy
charakter. Auto odbiega zupełnie od poprzednich modeli Clio. Widać, że
zastosowano w nim innowacyjne rozwiązania. Cechą charakterystyczną tego modelu
jest duże Logo Renault prezentujące się
na czarnej atrapie chłodnicy. Tą wyrazistą stylistykę przodu samochodu
podkreślają chromowane elementy wokół reflektorów oraz świateł dziennych z
diodami LED. Również wnętrze zostało na nowo zaprojektowane. Dotyczy to m.in.
deski rozdzielczej, która otrzymała elektroniczny prędkościomierz zamiast tradycyjnego
analogowego. Opcjonalnie występuje także system R-Link z 7-calowym wyświetlaczem, nawigacja Tom Tom
oraz dostęp do internetu.
Również powieje świeżością jeżeli chodzi o silniki benzynowe
oraz wysokoprężne, które mają zapewnić lepsze osiągi oraz niższe spalanie.
Do wyboru mamy trzy silniki:
1) Trzycylindrowy
silnik Energy TCe 90 o pojemności 0,9 l i mocy 90 KM, który da nam 135 Nm
momentu obrotowego. Auto ma palić średnio 4,3 l paliwa na 100 km
i emitować 99 g CO2/km.
2) O jeden cylinder
więcej, ale także 90 KM będzie miał silnik wysokoprężny Energy dCi 90
o pojemności 1,5 l. Jego maksymalny moment obrotowy to 220 Nm, a więc aż o 20 Nm więcej
od obecnej generacji jednostki dCi 90. Dzięki fabrycznie montowanemu
systemowi Start-Stop ma on średnio palić 3,4 l.
3) Dopiero na początku 2013 roku pojawi się
zaopatrzony w 120 KM
czterocylindrowy silnik o pojemności 1,2 l, które będą wyciskać 190 Nm momentu
obrotowego. Silnik ten będzie współpracował z 6-biegową skrzynią biegów. Tą
samą skrzynię otrzyma wersja ekologiczna z silnikiem turbodiesel i siłą 90 KM.
Auto będzie dostępne w 3 wersjach wyposażenia: Authentique, Expression i Dynamique. Najtańsza wersja podstawowa to Authentique. W skład tej
wersji wchodzą: 4 poduszki powietrzne (dwie czołowe i dwie boczne), pasy
bezpieczeństwa z czujnikami obecności pasażera (z przodu i tyłu), system ESC +
ABS ze wspomaganiem nagłego hamowania AFU, system wspomagania ruszania pod górę
HSA, kierownica z regulacją w pionie i poziomie, fotel kierowcy z regulacją
wysokości, szyby przednie i lusterka boczne regulowane elektrycznie, zamiast
standardowego kluczyka - karta Renault, światła dzienne z diodami LED,
ogranicznik prędkości.
Droższa wersja Expression będzie bogatsza od Expression o: system multimedialny Media Nav z 7-calowym ekranem
dotykowym i nawigacją, radioodtwarz z Bluetooth, złączem USB i jack + Bass
Reflex, lakierowane pod kolor nadwozia klamki i lusterka, czarno-szarą lub
czarno-czerwoną tapicerkę.
Najwyżej plasuje się wersja Dynamique: czujniki świateł i deszczu, światła przeciwmgielne, karta
Renault Hands Free umożliwiająca otwarcie i zamknięcie drzwi oraz uruchomienie
silnika bez konieczności wkładania jej do czytnika skórzana kierownica, szyby
przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym po stronie kierowcy,
16-calowe opony ze stalowymi felgami, wykończenia stylistyczne: m.in.
chromowana listwa bagażnika, ozdobne elementy wnętrza w kolorze lśniącej czerni
oraz dwukolorowa deska rozdzielcza (czarno-szara, czarno-czerwona, czarno-niebieska
lub czarno-brązowa).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz